تخصص ما

جراحی های ترميمی و سوختگی و روشهای نوين درمان زخم

 در مواقعی که اسکارهای سوختگی بر روی صورت وجود دارند، با جراحی ترمیم سوختگی می‌توان مشکلات ایجاد شده روی پلک‌ها، لب‌ها، بینی و حتی ریزش مو را ترمیم نمود. جراحی نمی‌تواند سوختگی را کاملا از بین ببرد اما تأثیرات مثبت بسیاری در بهبودی و رفع اسکارها دارد. این روش‌های جراحی شامل پیوند پوست، اصلاح اسکار، گسترش بافت‌ها و استفاده از سلول‌های بنیادی است. درمان‌های بافت اسکار، برای اثربخشی ممکن است چندین ماه طول بکشد.نحوه انجام عمل جراحی ترمیم جای سوختگی می‌تواند بسته به شرایط بیمار، نوع و شدت سوختگی متفاوت باشد.

جراحی های ترمیمی و سوختگی:

این نوع جراحی باعث می‌شود تا اسکارهای ضخیم، پهن یا تغییر رنگ داده، ترمیم شوند و دامنه حرکتی فرد در نواحی آسیب‌دیده وسعت پیدا کند. هم‌چنین محدودیت‌های حرکتی کاهش یابند. در مواقعی که اسکارها بر روی صورت وجود دارند، با جراحی ترمیم سوختگی می‌توان مشکلات ایجاد شده روی پلک‌ها، لب‌ها، بینی و حتی ریزش مو را ترمیم نمود. جراحی نمی‌تواند سوختگی را کاملا از بین ببرد اما تأثیرات مثبت بسیاری در بهبودی و رفع اسکارها دارد. این روش‌های جراحی شامل پیوند پوست، اصلاح اسکار، گسترش بافت‌ها و استفاده از سلول‌های بنیادی است. درمان‌های بافت اسکار، برای اثربخشی ممکن است چندین ماه طول بکشد. جراحی پلاستیک در درمان اسکارهای سوختگی: اسکارهای برجسته پوستی را می توان تا حدودی با تراش پوست یا Dermabrasionو لیزر CO۲ درمان کرد . باید توجه داشت که تمامی این درمان ها تا حدودی موثر هستند و هیچگاه اسکار سوختگی کاملاً شبیه پوست طبیعی نمی شود ولی با درمان هایی مثل تراش پوست و استفاده از لیزر و پمادهای سیلیکون تا حد زیادی بهتر می شوند . نقش جراح پلاستیک وقتی برجسته تر می شود که این اسکارها ها مزمن شده و باعث انقباض زخم ، چسبندگی انگشتان ، کج شدن گردن و دفورمیتی صورت شده است. در اینگونه موارد جراح با آزاد کردن این چسبندگی ها عملکرد عضو را به حالت قبلی بر می گرداند. سوختگی درصورت علاوه بر اسکار برجسته یاhyperthrophic scar میتواند باعث کشیدگی گوشه لب به سمت پایین و یا سوختگی بینی و دفورمه شدن ان شود. در تمامی موارد اصلاح اسکار یا دفورمیتی سوختگی ،باید پوست اضافه به محل اسکار اضافه شود.

اسپیلیتینگ

پیوند پوست

گرافت‌های پوستی کامل

اتوگرافت

زئوگرافت

میکروسرجری

عمل فلپ آزاد

گسترش بافت

اسپیلیتینگ، یکی از روش‌های مهم در ترمیم و توان‌بخشی جای سوختگی است که به مدیریت انقباضات پوستی کمک می‌کند. این روش، شامل استفاده از اسپلینت‌ها برای حفظ شکل بافت اسکاری و کنترل فشار بر بافت نرم در طول زمان است. اسپیلیتینگ‌ها می‌توانند به جلوگیری از کوتاه شدن و منقبض شدن قسمت‌های آسیب‌دیده کمک کنند و اغلب برای مدیریت اسکارهایی که در اطراف تورفتگی‌ها و مفاصل بدن ایجاد شده، استفاده می‌شوند.

گرافت‌های پوستی با ضخامت تقسیم‌شده: در این روش، لایه بالایی پوست (اپیدرم) و بخشی از لایه زیرین (درم) برداشته می‌شود. این نوع پیوند معمولا برای پوشاندن نواحی بزرگ استفاده می‌شود و ممکن است ظاهری براق و صاف داشته باشد.

این نوع پیوند شامل کل اپیدرم و درم است. گرافت‌های کامل معمولا برای زخم‌های کوچک‌تر و در نواحی خاصی که ظاهر زیبایی مهم است، مانند صورت، استفاده می‌شوند.
پیوند پوست می‌تواند به بهبودی زخم‌ها و بازیابی عملکرد و ظاهر ناحیه آسیب‌دیده کمک کند. مسئله مهم در این زمینه مراقبت‌های بعد از عمل و دوره بهبودی است تا اطمینان حاصل شود که پیوند کامل جوش خورده و با بافت‌های اطراف هماهنگ می‌شود.
/گرافت‌های پوستی با ضخامت تقسیم‌شده: در این روش، لایه بالایی پوست (اپیدرم) و بخشی از لایه زیرین (درم) برداشته می‌شود. این نوع پیوند معمولا برای پوشاندن نواحی بزرگ استفاده می‌شود و ممکن است ظاهری براق و صاف داشته باشد.

اتوگرافت یا اتوژن یک روش پیوند است که در آن بافت یا استخوان از بدن خود بیمار برداشته شده و در ناحیه‌ای دیگر از بدن او که نیاز به ترمیم دارد، پیوند زده می‌شود. در این روش، به دلیل این‌که مواد پیوند از بدن خود فرد گرفته می‌شود، معمولا باعث کسب بهترین نتایج از بین انواع مختلف پیوند شده خطر واکنش‌های ایمنی یا رد پیوند را به حداقل می‌رساند. در زمینه جراحی ترمیمی سوختگی، اتوگرافت می‌تواند برای پیوند پوست استفاده شود. پوست سالم از قسمتی از بدن که آسیب ندیده است برداشته شده و به ناحیه‌ای که دچار سوختگی شده، پیوند داده می‌شود. این کار به ترمیم زخم‌ها کمک کرده و منجر به بازیابی ظاهر و بهبود عملکرد ناحیه آسیب‌دیده می‌شود

زئوگرافت (Xenograft) یکی از روش‌های پیوند پوست است که در آن از پوست حیوانات به عنوان پوشش موقت برای محافظت از زخم‌های ناشی از سوحتگی استفاده می‌شود. این روش به‌ویژه در مواردی که پوست کافی برای پیوند از خود بیمار (اتوگرافت) موجود نیست یا زمانی که نیاز به پوشش فوری زخم‌ها برای جلوگیری از عفونت و از دست رفتن مایعات بدن است، به‌کار می‌رود.

میکروسرجری یک تکنیک جراحی پیشرفته است که در آن از میکروسکوپ‌های جراحی و ابزارهای دقیق برای انجام عملیات بر روی ساختارهای بسیار کوچک و ظریف، مانند رگ‌های خونی و اعصاب، استفاده می‌شود. این روش امکان دسترسی به نواحی دشوار و انجام جراحی‌هایی با دقت بالا را فراهم می‌آورد و باعث کاهش آسیب به بافت‌های سالم می‌شود.

عمل فلپ آزاد که به آن فری فلپ نیز گفته می‌شود یک تکنیک پیچیده در جراحی پلاستیک و ترمیمی است که در آن بافت زنده، شامل پوست، عضله، استخوان، عصب و عروق خونی، از یک ناحیه از بدن برداشته شده و به ناحیه دیگری که نیاز به ترمیم دارد، منتقل می‌شود. این بافت برداشته شده، به‌طور کامل از منطقه اهداکننده جداشده و به منطقه گیرنده پیوند زده می‌شود که در آن‌جا اتصالات عروقی جدیدی ایجاد نماید تا خون‌رسانی به بافت پیوند‎‌شده تضمین شود.

گسترش بافت یک روش جراحی است که به‌منظور افزایش مقدار پوست یا سایر بافت‌های موجود برای استفاده در ترمیم و بازسازی نواحی آسیب‌دیده بدن به‌کار می‌رود. این فرآیند معمولا برای بازسازی پوست پس از سوختگی‌های شدید، جراحی‌های برداشت تومور یا حتی در جراحی‌های زیبایی مانند افزایش سایز سینه استفاده می‌شود.

خدمات دیگر

سایر خدمات پزشک

دکتر کریمیان به همراه تیم پزشکی مجرب آماده ی خدمت رسانی در زمینه های جراحی زیبایی، پیکرتراشی و لیپوساکشن ، لاپاراسکوپی و جراحی های کوچک به شما می باشد..

پیکرتراشی و لیپوساکشن

تزریق ژل وچربی

جراحی زیبایی

انواع لیفت

فعالیت های ما

نمونه کارها

با توانایی های ما در زمینه ی جراحی زیبایی و درمانی آشنا شوید و باخاطری آسوده خود را به ما بسپارید.

0 +

بیماران راضی

0 +

بخش های بهداشتی

0 +

انواع تحقیق

0 +

جوایز دریافتی

سوالات متداول

سوالی دارید؟

هدف ما ارائه خدمات درمانی و زیبایی به شماست به این جهت ما در زمینه های جراحی چون لیپوساکشن و پیکرتراشی ، بلفارو پلاستی و لاپاراسکوپی و جراحی های کوچک پاسخگوی سوالات شما در جهت شفاف سازی نوع خدماتمان هستیم.

چه کسانی به بیماری تیروئید مبتلا می شوند؟

درحال حاضر حدود 20 میلیون امریکایی مبتلا به بیماری تیروئیدی هستند. افراد در هر سن و با هر نژادی می توانند به بیماری تیروئید مبتلا شوند. زنان 5 تا 8 برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

 

بیماری گریوز چیست؟

بیماری گریوز باعث می شود که بدن به اشتباه غده تیروئید را به عنوان یک جسم خارجی تشخیص دهد و آنتی بادی هایی را برای حمله به آن ارسال کند. این آنتی بادی ها تیروئید را ملتهب می کنند و باعث تولید بیش از حد هورمون می شوند.